Niegdy� modne by�o kolekcjonowanie nalepek z podró�y, które umieszcza�o si� na walizce. Ka�dy, kto spojrza� na taki baga�, móg� z �atwo�ci� przekona� si� czy jego w�a�ciciel to wytrawny obie�y�wiat, czy dopiero adept sztuki podró�owania. Teraz jest szansa, �e moda ta na dobre wróci, a przyczyni si� do tego w�a�nie nasz Kraków.
Na pomys� nietypowego promowania miasta wpad� krakowski Magistrat, a organizacj� przedsi�wzi�cia zaj�o si� Biuro ds. Promocji i Marketingu Miasta Krakowa. Przygotowano ju� 10 tysi�cy nalepek przedstawiaj�cych plakat autorstwa znanego polskiego grafika, Andrzeja P�gowskiego, który zaprojektowa� go specjalnie dla Krakowa. Takie nalepki dost�pne b�d� w krakowskich hotelach i hostelach jako pami�tka pobytu w mie�cie i ka�dy turysta b�dzie móg� sobie umie�ci� je na swoim baga�u.
Plakat P�gowskiego przedstawia sylwetk� m�czyzny na niebieskim tle oraz szkic ko�cio�a Mariackiego. Przygotowano dwie wersje – polskoj�zyczn� (w nak�adzie pi�ciu tysi�cy) z napisem „Kraków nosz� w sobie” oraz angielskoj�zyczn� (drugie pi�� tysi�cy) z has�em „Kraków has a special place in my heart”. Czy pomys� oka�e si� trafiony? O tym b�dzie si� mo�na przekona� w ci�gu najbli�szych miesi�cy. Wa�ne, by Kraków ulokowa� si� nie tylko w widocznym miejscu na walizkach turystów, ale rzeczywi�cie zaj�� – jak g�osi napis – szczególne miejsce w ich sercu.
Joanna Rzo�ca