Tego jeszcze nie by�o! Krakowskie akcenty zaprojektowane przez mieszka�ców Ma�opolski znajd� si� na puszcze jednego z najbardziej popularnych napojów na �wiecie. Ten nietypowy pomys� promocji miasta jest nowatorski i do�� kontrowersyjny, ale zyska� ju� wielu zwolenników. Akcja patronowana jest przez firmy z systemu Coca-Cola w Polsce, Urz�d Miasta Krakowa oraz krakowska Akademia Sztuk Pi�knych.
Warto wspomnie�, �e w ramach kampanii promocyjnej miasta „Kraków po radosnej stronie �ycia” powsta�y ju� dwie limitowane edycje puszek napoju sprzedawanych w Ma�opolsce, jednak po raz pierwszy do projektu opakowania zostali dopuszczeni wszyscy mieszka�cy regionu. W konkursie „Przelej Kraków na puszk�” mogli bra� udzia� wszyscy amatorzy i profesjonali�ci, którzy uko�czyli 16 lat.
Zwyci�zc� co prawda ju� wy�oniono, jednak mi�dzy 25 maja a 1 czerwca swoj
ego faworyta b�d� mogli wybra� swojego faworyta oddaj�c g�os na stronie internetowej www.krakow.pl oraz www.coke.pl/krakow. Autor pracy, która otrzyma najwi�cej g�osów mo�e liczy� na 6000 z�.
Puszki ze zwyci�sk� grafik� wejd� na rynek pod koniec roku 2009.
Joanna Rzo�ca