Raport, który podsumowywa� prac� Mi�dzynarodowego Portu Lotniczego Kraków- Balice w roku 2007 wykaza�, �e z krakowskiego lotniska skorzysta�o ponad 3 miliony osób. Jest to drugi wynik w kraju, zaraz po warszawskim Ok�ciu. Szefowie portu w Balicach upatruj� przyczyn tego sukcesu w sta�ym pozyskiwaniu nowych przewo�ników (od zesz�ego roku z Krakowa mo�na lata� belgijskim przewo�nikiem Brussels Airlines, w�oskim Meridiana i francuskim Transavia) oraz zwi�kszaniu ilo�ci miast, do których mo�na dolecie� z Grodu Kraka. Niew�tpliwie jest to prawda – port w Balicach rozwija si�, a w tym roku do grupy przewo�ników maj� do��czy� nowe linie.
Jednak rozwój ten lotnisko zawdzi�cza przecie� przede wszystkim atrakcyjno�ci Krakowa. Trzeba przyzna�, �e spor� grup� pasa�erów stanowi� zagraniczni tury�ci, którzy ch�tnie sp�dzaj� w Krakowie np. weekendy – moda na Kraków bowiem trwa, a popularny „kraking” zyskuje wci�� nowych amatorów. Niew�tpliwe znaczenie ma równie� fakt, �e du�y udzia� w obs�udze pasa�erów maj� tzw. „tanie linie lotnicze”. W ubieg�ym roku tego typu przewo�nicy stanowili w Balicach a� 64 %.
Rok 2007 by� niew�tpliwie dla lotniska w Balicach rokiem prze�omowym: rozbudowano terminal mi�dzynarodowy (i co najwa�niejsze - dostosowano go wymogów uk�adu z Schengen), otwarto nowy terminal do obs�ugi ruchu krajowego i uruchomiono now� stra�nic� lotniskow�. Oczywi�cie wiele jeszcze zosta�o do zrobienia, kolejne etapy w rozbudowie Balic zaplanowano na lata 2009- 2015, ale faktem jest, �e w porównaniu do tego jak lotnisko owo wygl�da�o par� lat temu, to teraz Kraków naprawd� nie ma si� czego wstydzi�.
Joanna Rzo�ca