Niegdy modne byo kolekcjonowanie nalepek z podróy, które umieszczao si na walizce. Kady, kto spojrza na taki baga, móg z atwoci przekona si czy jego waciciel to wytrawny obieywiat, czy dopiero adept sztuki podróowania. Teraz jest szansa, e moda ta na dobre wróci, a przyczyni si do tego wanie nasz Kraków.
Na pomys nietypowego promowania miasta wpad krakowski Magistrat, a organizacj przedsiwzicia zajo si Biuro ds. Promocji i Marketingu Miasta Krakowa. Przygotowano ju 10 tysicy nalepek przedstawiajcych plakat autorstwa znanego polskiego grafika, Andrzeja Pgowskiego, który zaprojektowa go specjalnie dla Krakowa. Takie nalepki dostpne bd w krakowskich hotelach i hostelach jako pamitka pobytu w miecie i kady turysta bdzie móg sobie umieci je na swoim bagau.
Plakat Pgowskiego przedstawia sylwetk mczyzny na niebieskim tle oraz szkic kocioa Mariackiego. Przygotowano dwie wersje – polskojzyczn (w nakadzie piciu tysicy) z napisem „Kraków nosz w sobie” oraz angielskojzyczn (drugie pi tysicy) z hasem „Kraków has a special place in my heart”. Czy pomys okae si trafiony? O tym bdzie si mona przekona w cigu najbliszych miesicy. Wane, by Kraków ulokowa si nie tylko w widocznym miejscu na walizkach turystów, ale rzeczywicie zaj – jak gosi napis – szczególne miejsce w ich sercu.
Joanna Rzoca