Akcja „Reklama za reklam” krakowskiego Magistratu trwa!
Ile to razy spacerujc po krakowskich ulicach moglimy natkn si na nastepujcy obrazek: urocza, zabytkowa kamienica oszpecona przez szyld reklamowy kompletnie niedopasowany do jej charakteru i wizerunku. Takich budunków obwieszonych bylejakimi reklamami jest w Krakowie mnóstwo i niestety wpywa to na obnienie walorów wizualnych naszego miasta. Trudno jest przekona wacicieli sklepów i punktów usugowych, e takie niepasujce do charakteru miasta szyldy daj wicej szkody ni korzyci, bo w biznesie – jak si wydaje - nie o estetyk, ale o zysk chodzi. Ale przecie marketing to nie czysta matematyka, gdzie stosujc podobne dziaania otrzymujemy podobne wyniki. Reklama odziauje na emocje i odczucia odbiorców, take te estetyczne i powinna wkomponowywa si harmonijnie w otoczenie, w którym funkcjonuje.
Z tego te wzgldu Urzad Miasta Krakowa postanowi zainicjowa akcj „Reklama za reklam”. Akcja polega na prostym pomyle: kady przedsibiorca, który dopasuje reklam swojej dziaalnoci do zabytkowego charakteru budynku, na jakim widnie ma jego szyld, moe liczy na reklam na oficjalnej stronie miasta Krakowa i to cakiem za darmo! Krakowski Magistrat liczy na to, e coraz wicej przedsibiorców konsultowa bdzie projekty reklamowe z Miastem, dziki czemu poprawi si ogólny wizerunek Krakowa.
W internecie ma si znale miejsce dla kadego, kto zdecyduje si na udzia w akcji. Reklamy umieszczane bd wedug rodzaju dziaalnoci, czyli ososbno hotele, biura nieruchomoci, czy restauracje. Na efekty pewnie trzeba bdzie pewnie jeszcze troche poczeka (na razie na stronie Miata znajduje si kilka reklam), ale urzdnicy licz na spory odzew przedsibiorców. Pomys krakowskiego urzdu spodoba i te w innych miastach – podobn akcj zapowiada m.in. ód.
Joanna Rzoca