Aby wypromowa Kraków na wiecie, Biuro Promocji i Marketingu Urzdu Miasta Krakowa siga po róne, czasem bardzo nietypowe i nowatorskie sposoby. Tym razem, by pokaza Kraków od jak najciekawszej strony wykorzystano najnowsze osignicia technologiczne, a wszystko po to, by przybliy nasze pikne miasto Wiedeczykom.
3 stycznia zakoczy si pomysowa promocja miasta: w Krakowie na „specjalnym wysigniku” umieszczono kamer, któr za pomoc joysticka kierowa mona… w Wiedniu! Ekran znajduje si w popularnym Museumsquartier. Kolejnym zaskoczeniem moe by to, e owym „specjalnym wysignikiem” jest osoba poruszajca si na piechot po centrum Krakowa. Trzeba przyzna, e pomys jest rzeczywicie oryginalny!
Ten swoisty multimedialny eksperyment zatytuowany zosta „Experience Cracow In Vienna”. Ma on wzmocni w pastwach Zachodniej Europy wizerunek Grodu Kraka, jako miasta czcego w sobie z jednej strony tradycj i kultur, a z drugiej idcego z duchem czasu i bdcego na bieco z postpem technologicznym.
Dodatkow atrakcj dla Wiedeczyków zwiedzajcych wirtualnie Kraków stanowi zaskakujce raz po raz animacje oraz pojawiajcy si co godzin krakowski Lajkonik. Ale na tym nie koniec! Wród uczestników zabawy rozlosowane bd nagrody, w tym gówna – weekendowy pobyt w Krakowie.
Wydarzenie to rozpocznie cykl „Experience Cracow” promujcy miasto w rónych miejscach wiata. W roku 2007 Kraków odwiedzio ponad 8 milionów goci. Ciekawe czy to nowatorskie przedsiwzicie przyczyni si do wzrostu tej liczby w biecym, wieo rozpocztym roku.
Joanna Rzoca